Kindersielkunde en werks-sekerheid

Vriend Graham kla nou die dag vreeslik by my oor sy Tuiningeneur. Maar wag , kom dat ek net so ‘n  bietjie vir julle die agtergrond skets. Vriend Graham bly op ‘n plot net buite Bloemfontein.  Wag , wag,  voordat julle nou julle eie prentjies vorm moet ek eers keer.

Mens kry twee soorte mense wat op plotte buite die drop bly. Jy kry die ma-plotter tipe met die brandsiek beeste , die hoenders wat in die ou Valiant nes maak , en die klomp brakke wat jou onderste bo hardloop as jy naby kom. Ons almal ken van daai soort plot blyers. En dan kry jy die ander soort. Die mense wat op ‘kleinhoewes’ bly. Met spog tuine . En mooi motors. Groen gras en waterfonteintjies voor die voordeur. Ek is seker julle ken ook van daai soort ook. Vriend Graham is van laasgenoemde se groep.

Nou moet ek by sê , Vriend Graham is ‘n plat op die aarde ou.  Hy het ‘n werk wat hom besig hou van 8 tot 5. Hy het n mooi vrou wat haarself met syfertjies en Rande en sente bemoei soos wat net rekenmeesters kan doen. En in die aande en oor naweke probeer Vriend Graham en sy vroutjie om hulle tuintjie mooi te hou en die kleinding en die honde gelukkig te hou.

So kla Vriend Graham dan nou by my oor sy Tuiningeneur. Sien, Tuinigeneur kom elke Saterdag om die tuin te help mooi maak. Hy moet die akkertjies om spit en mooi walletjies maak. Hy moet die gras natmaak en sny. Hy moet die tipiese dinge doen waarvoor tuiningeneurs betaal word.  Die probleem is dat Tuiningeneur ongelukkig voel oor die feit dat die twee worshonde deur die week soveel skade aanrig aan al sy hande werk. Deur die week grou en krap hulle in die akkers , en oor naweke is dit Tuiningeneur se plig om die akkers weer mooi te maak. En dit grief hom vreeslik.

Vir weke al kerm hy by Vriend Graham om die akkers toe te span met ‘droppers’ en bind draad. En elke week weier Vriend Graham om bes te gee , want hy besef dat die droppers en bindraad sy tuintjie baie lelik daar gaan laat uitsien. Toe Vriend Graham verlede naweek gaan kamp sien Tuiningeneur sy kans en kap droppers in en span draad vir die vale. Uit die aard van die saak is Vriend Graham toe Maandag more sleg moerig toe hy by my  kla oor die naweek se verwikkelinge.

Nou is dit seker omdat my laaitjie al bietjie ouer is as Vriend Graham se spruit , dat ek die tuiningeneur kindersielkunde ding effens beter verstaan. My raad aan Vriend Graham was toe om vandag mooi met Tuiningeneur te praat en aan hom te verduidelik dat siende dit Tuiningeneur se hooftaak was om elke week die akkers mooi te maak en siende die honde nou nie meer in die akkers kan kom om skade aan te rig nie , hulle nou nie meer Tuiningeneur se dienste op ‘n weeklikse basis sal benodig nie. En dat Tuiningeneur dus van nou af net een maal ‘n maand hoef te kom werk om net die nodigste te kom doen.

Ek vermoed dat Tuiningeneur dalk na vandag ‘n beter idee sal hê van wat sy werks beskrywing is. Ek vermoed ook dat die droppers en binddraad na vanmiddag nie meer die honde se pret sal belemmer nie. En dat Vriend Graham se tuintjie weer sal lyk soos wat hy van hom hou.

Miskien is daar ‘n ou lessie te leer vir ons ook wat met ons voete in die besigheids wereld staan. Soms , net soms, beteken werks-sekerheid om elke dag maar die selfde ding te doen. Weer en weer.

4 thoughts on “Kindersielkunde en werks-sekerheid

  1. Jy trap maar versigtig met die “tuiningenieursielkunde” ;-)Ek het altyd vir my werkers gesê, sê dankie vir elke probleem wat jou werk oplewer. As daar nie probleme was nie, was jy nie nodig nie.

Comments are closed.